7. EXERCICIOS DE APLICACIÓN

Xeometría

 


2. MEDICIÓN DE ALTURAS CON ESPELLOS

MATERIAL

* Un espello pequeno.

* Unha cinta métrica.

* Papel e lapis.


DESCRICIÓN

Trátase de medir a altura dun edificio co material anteriormente enumerado.

Para elo colocamos o espello no chan, entre o edificio e o observador, de forma que este, en posición erguida, poda ver a parte máis alta do edificio reflectida no espello. A continuación, se miden la altura del observador, h, (dende os ollos ao chan) ,a distancia da base do edificio ao espello, D, e a distancia do espello ao pé do observador, d. Cos datos obtidos e cun sinxelo razoamento de proporcionalidade e semellanza, podemos obter a altura que buscábamos, H.


POdes cambiar a posición do espello e a altura do edificio movendo os puntos vermellos



Observa ben a escena. Segundo as leis da reflexión, o ángulo de incidencia coincide co de reflexión. 



 

Contesta no teu caderno ás  seguintes cuestións:

1.- Os dous triángulos que aparecen na escena son semellantes. Por qué?

2.- Coa cinta métrica podemos medir facilmente D, d y h. Cómo podemos calcular H? Poderías explicar de onde se obtén a fórmula para calcular H que aparece na escena?

3.- Cos datos, D, d y h,  que aparecen na escena, calcula no teu caderno a altura do edificio, H. Comproba que teu resultado coincide co que se aparece na escena.

 




3. ACTIVIDADES PARA FACER NO PATIO

   MEDICIÓN DA ALTURA DO COLEXIO CON UN ESPELLO

    - Debes recoller os datos reais no patio necesarios para calcular a altura do colexio

- Facer un debuxo e os cálculos necesarios

- Comprobar os resultados na anterior escena Descartes




   MEDICIÓN DA ALTURA DO COLEXIO CON SOMBRAS

MATERIAL

 * Un pau recto duns 70 cm.

* Unha cinta métrica.

 * Papel e lapis.


 DESCRICIÓN

Colocamos o pau perpendicular ao chan. Medimos a lonxitude da sombra do colexio, D, e a do pau,d, e a altura deste, h. Cos datos obtidos e cun sinxelo razoamento de proporcionalidade e semellanza, podemos obter a altura que buscabamos, H. 



- Debes recoller os datos reais no patio necesarios para calcular a altura do colexio


- Facer un debuxo e os cálculos necesarios

- Comprobar os resultados na anterior escena Descartes

 

Podes cambiar a altura do obxeto e dol pao movendo os puntos vermellos



Observa ben a escena. 

Contesta no teu caderno ás  seguintes cuestións:

1.- Son semellantes os triángulos da figura? Por qué?

2.- Cómo se calcula a altura do obxeto?

3.- Cos datos, D, d e h,  que aparecen na escena, calcula no teu caderno dita altura. Comproba que o resultado coincide co que se indica na escena.

4. Qué limitacións pode ter este método?

 

Unidade adaptada por Paula Blanco a partir dunha de Miguel Martín Cano

 

© Ministerio de Educación. Año 2005

 

 

Licencia de Creative Commons
Los contenidos de esta unidad didáctica están bajo una licencia de Creative Commons si no se indica lo contrario.