Acceso á páxina principal da unidade

 

ÍNDICE
 

Información Xeral

Descrición do desenrolo da experiencia

Datos Avaliación

Valoración Persoal

DESCRICIÓN DO DESENROLO DA EXPERIENCIA

A experimentación levouse a cabo durante os meses de outubro e novembro de 2009 ao longo de 28 sesións distribuídas do seguinte xeito:

  • 19 sesións na aula de informática
  • 7 sesións na aula ordinaria
  • 2 sesións de avaliación

Debido a que dispuxen da aula de informática en tres das catro sesións semanais, aproveitei esa cuarta sesión na aula de referencia para resolver dúbidas, aclarar conceptos e/ou introducir conceptos novos.

METODOLOXÍA

 

  • Os alumnos distribuíronse na aula de informática do seguinte xeito: seis parellas e dous que traballaron de forma individual.
  • Eu como profesor fun un simple espectador que actuaba cando o requería o alumnado sempre seguindo as mesmas pautas: primeiro convindando a facer unha lectura más pausada e unha análise compartida dos aspectos polos que estaban a preguntar e, en caso de que con isto non fose suficiente, realizando as explicacións pertinentes.
  • Antes de comezar un novo apartado en cada unidade, realizaba unha pequena explicación sobre o que os alumnos se ían atopar. A dificultade radicaba nos diferentes ritmos de aprendizaxe dos alumnos.
  • Estes diferentes ritmos foron respectados en todo momento, se ben, procurouse axudar a aqueles alumnos que ían máis lentos ou que presentaban maiores dificultades de aprendizaxe.
  • Os alumnos empregaron o caderno de clase para tomar apuntamentos e resolver os exercicios que lle eran propostos nas unidades didácticas. Precisamente, enfocar as follas de traballo como un boletín de exercicios e non como un caderno de traballo ao uso foi, ao meu parecer, o maior erro da miña metodoloxía.
FOLLAS DE TRABALLO

 

Para ver as follas de traballo empregadas, premede nas seguintes ligazóns:

ESTRATEXIAS UTILIZADAS NA RESOLUCIÓN DE INCIDENCIAS RELEVANTES

 

  1. O feito de non impartir todas as sesións na aula de informática creou co paso das semanas pequenos conflitos temporais; como cada grupo ía ao seu ritmo nesa sesión dos venres onde correxiamos exercicios non todos os alumnos chegaran ao lugar onde eu presupoñía que deberían ter chegado. Así mesmo, a conceptos que algún grupo me pedía que lles matizase, outros aínda nin chegaran. De todos os xeitos, agradecín ter esa hora para poñer cousas en común e ata cabos que puideran ter quedado soltos. De feito, na segunda unidade decidín facer eu a introdución xeral en cada un dos apartados do tema, permitindo que tod@s fosen máis ou menos ao mesmo ritmo e que tiveran unha idea preconcibida do que se ían atopar.
  2. Dous alumnos do grupo faltaron a clase durante catro ou cinco sesións no mes de outubro e perderon o fío da experimentación.Un deles, á volta, tivo a inestimable axuda do seu compañeiro de ordenador que non tivo reparo en ofrecerse voluntario en botarlle unha man alegando que así podería repasar, pero a outra, que era unha das que traballaba soa, veuse na obriga de facer un esforzo enorme para poñerse ao día. Tiven que sentarme con ela e axudala para que non se quedara demasiado atrás.
  3. As miñas follas de traballo non eran de todo axeitadas. Decateime durante a experimentación de que os alumnos perderon demasiado tempo anotando cousas que eu xa lles podería ter dado por escrito previamente se houbese creado un caderno axeitado e que lles servise de guía ao alumnado. A miña idea de folla de traballo = boletín de exercicios foi, sen dúbida, o meu gran erro dentro da experiencia.
  4. Non tiven demasiada sorte coas sesións que teño co grupo no que levei a cabo a experiencia: dúas delas eran pola tarde e a outra a última hora da mañá. Esta circunstancia fixo que moitas veces @s alumn@s estiveran máis alterad@s do normal e tivera que chamalos á orde. Recoñezo que só foron momentos puntuais e que, en certo modo, é comprensible que estiveran cansos a esas horas. 
  5. Os alumnos non podían traballar por si mesmos na casa xa que traballo nun centro do rural e ningún dos alumnos ten acceso á Internet na casa. De todos os xeitos, aos que se mostraron interesados, faciliteilles as unidades nun dispositivo portátil para que as puideran instalar nos seus ordenadores particulares.
  6. Como regra xeral, o alumnado non lía os enunciados nin os textos das distintas páxinas e/ou exercicios. Preguntas e expresións do tipo E aquí que hai que facer? ou isto non o entendo... repetíanse con moita asiduidade. Loxicamente, sempre os convidaba a ler de novo o que poñía na pantalla e a non querer acabar canto antes: case sempre con iso era suficiente.
 
Ir á páxina principal
 
Xosé Anxo Fernández Alonso EDA 2009
 
© Ministerio de Educación, Política Social y Deporte. Año 2009