![]() |
FUNCIONS. |
Anàlisis | |
PUNTS DE TALL AMB ELS EIXOS. | |
Exemple 3. | |
3. Aquest estiu la meva familia i jo anirem de vacances a la muntanya amb el nostre cotxe. Hem de fer 400 km. En l'escena següent representem la gràfica del nostre recorregut. En l'eix horitzontal marquem el temps del viatge, en l'eix vertical, l'espai recorregut. | |
6.-
Construeix en el teu quadern la taula de valors associada a aquesta
gràfica si la velocitat a la que anem sempre és de 80 km/h. Còpia
al teu quadern la gràfica. 7.- Fes el mateix que en l'activitat anterior però ara per a una velocitat de 50km/h. 8.-
Decidim anar a una velocitat de 40 km/h ja que a la muntanya hi ha
moltes corbes i és perillós anar a més velocitat.
|
|
Exemple 4. | |||||||||||||||||||||||||||||
La següent gràfica mostra la temperatura al llarg d'un dia d'hivern a un poble de Catalunya. En l'eix horitzontal hem representat les hores del dia i en l'eix vertical, les temperatures. | |||||||||||||||||||||||||||||
9.-Respon al teu quadern aquestes preguntes. Quin és en aquest cas la variable independent x? I la variable depenent y? Quina
temperatura feia a les 0 hores? A
quin hora feia 7º? I -4º? I 5º? Calcula
la imatge de x=4, x=10, x=14, x=24. 10.-Respon al teu quadern.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Punts de tall amb els eixos. | |||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Construeix al teu quadern la taula amb les temperatures que es registraren al llarg del dia.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Exemple 5. | |||||||||||||||||||||||||||||
Fins ara hem estudiat funcions partint de gràfics, és a dir, teníem un gràfic i a partir d'aquest construíem una taula de valors i fins i tot , en algunes ocasions, érem capaços de donar una formula que relacionara les dues variables. En el següent exemple partirem d'una taula de valors per a construir un gràfic. |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
11.-Fixa't
en la taula de valors i construeix la gràfica en l'escena de
l'esquerra. Pots moure els punts vermells. Còpia la taula de valors
i la gràfica resultant al teu quadern. 13.-Construeix una gràfica que passe per els següents punts (0,0),(8,-2),(16,6) i (24,2). Indica els punts de tall amb els eixos. Còpia al teu quadern la gràfica. 14.-Construeix una gràfica on la imatge de 0 sigui -3, la imatge de 8 sigui 2, la imatge de 16 sigui -5 i la imatge de 24 sigui 0. Indica els punts de tall amb els eixos. Còpia al teu quadern la gràfica. 15.-Construeix una gràfica on l'antiimatge de 4 sigui 0, l'antiimatge de 3 sigui 8, l'antiimatge de -1 sigui 16 i la antiimatge de -4 sigui 24. 16.-Construeix una gràfica on l'antiimatge de -2 sigui 0, l'antiimatge de 4 sigui 8 i 16 i l'antiimatge de 0 sigui 24. Indica els punts de tall amb els eixos. Còpia al teu quadern la gràfica. |
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
Original:Fernando Arias Fernández-Pérez Modificacions:Josep Lluís Martínez Gómez |
||
![]() |
||
© Ministerio de Educación, Política Social y Deporte. Año 2001 | ||
Los contenidos de esta unidad didáctica están bajo una licencia de Creative Commons si no se indica lo contrario.