6. SEMELLANZA |
|
Xeometría |
|
1. FIGURAS SEMELLANTES |
Figuras semellantes son as que teñen a mesma forma pero diferente tamaño |
Debuxa no teu caderno dúas figuras que teñan a mesma forma pero distinto tamaño. |
2. PUNTOS, LADOS, E ÁNGULOS HOMÓLOGOS. |
|
En dúas figuras semellantes: -Cada punto do debuxo pequeño se corresponde con outro no debuxo ampliado. Chámanse puntos homólogos. -Cada lado do debuxo pequeño se corresponde con outro no debuxo ampliado. Chámanse lados homólogos. -Cada ángulo do debuxo pequeño se corresponde con outro no debuxo ampliado. Chámanse ángulos homólogos. |
|
Nomea coas letras A, B, C, … aos puntos do debuxo pequeño e coas letras A', B', C', ... aos seus homólogos Divide cada lado do grande polo seu homólogo. |
|
3. RAZÓN DE SEMELLANZA |
|
Figuras semellantes teñen: - Ángulos homólogos iguais - Lados homólogos proporcionais. É dicir, se os puntos A, B, C, ... e A', B', C',... son homólogos verificase que os ángulos: A=A', B=B', C=C',... e os cocientes A'B'/AB=B'C'/BC=...=r, chamada razón de semellanza. |
|
|
- Debuxa un polígono de cinco lados como o que tes no cuaderno de traballo. -Varía a razón de semellanza a 1 e fíxate que os polígonos son idénticos en forma e tamaño. -Aumenta a razón a 2 e compara as medidas de ambos polígonos. -Repite a operación para razóns 2, 3 e 0.25 . Neste último caso cambia a escala a 16 para poder ver ambos polígonos. |
.
Dous polígonos de cinco lados iguais, serían semellantes?
E dous pentágonos regulares?
Se dous polígonos de cinco lados teñen iguais seus ángulos, son semellantes?
Se dous polígonos de cinco lados teñen seus lados proporcionais, son semellantes?
|
|
||
|
|
|
|
|
Unidade adaptada por Paula Blanco a partir dunha de Miguel García Reyes |
|
|
||
© Ministerio de Educación. Año 2001 |
||
|
|
Los
contenidos de esta unidad didáctica están bajo una
licencia
de Creative Commons si no se indica lo contrario.