![]() |
SEMELLANZA |
Xeometría | |
7. RELACIÓN ENTRE AS ÁREAS DE FIGURAS SEMELLANTES |
Xa
estudiamos a relación que hai entre as lonxitudes
dos segmentos homologos entre dúas figuras
semellantes, é a
razón de semellanza, r.
¿Qué relación haberá entre as áreas ou superficies das figuras?. Si unha figura é o dobre de grande que outra, é dicir r =2. ¿A sua superficie tamén será o dobre?. A seguinte escena aclara a situación. |
18. ¿Son semellantes as dúas figuras da escena?¿Por qué? 19.-Asigna o valor 2 á razón de semellanza, r. ¿Qué significa que a razón de semellanza entre as dúas figuras sexa 2? 20.-Cando r=2, ¿cal é a razón entre as áreas das dúas figuras? 21.-¿E si r=3? ¿E si r=4? |
8. RELACIÓN ENTRE OS VOLUMENES DE FIGURAS SEMELLANTES |
Consideramos dúas figuras semellantes de razón de semellanza r. Para que dous corpos xeométricos sexan semellantes teñen que ter as aristas homologas proporcionais e os ángulos homologos iguais. Qué relación haberá entre os volúmenes de ditas figuras?. Si unha figura é o dobre de grande que a otra, r =2. ¿O seu volumen tambén será o dobre?. A seguinte escena aclara a situación. |
22.- ¿Son semellantes as dúas figuras da escena? ¿Por qué? 23.- ¿Cómo se calcula o volumen dun cubo coñecendo a lonxitude da súa aresta? Calcula os volúmenes dun cubo de 10 cm de aresta e outro de 30 cm , e comproba na escena si os resultados que obtiveches son correctos. Que relación hai entre ditos volumenes. 24.- Si un cubo é o doble de aresta que outro ¿qué relación haberá entre os seus volúmenes? ¿Será tamén o doble? 25.- Intenta deducir unha fórmula que nos dé a relación que hai entre os volumenes de dúas figuras semellantes de razón de semellanza r. |
Páxina adaptada de Miguel Martín Cano | ||
![]() |
||
© Ministerio de Educación, Política Social y Deporte. Año 2009 | ||