DELS NOMBRES A LES VARIABLES | |
1. L´EDGAR DIU QUE HI HA LLETRES QUE SÓN NOMBRES | ||
Les lletres tenen diferents interpretacions en matemàtiques. Poden representar a un nombre concret o a un conjunt de nombres. S'utilitzen, per tant, per a generalitzar als nombres. Per això l´afirmació del nostre company Edgar que ja ho sabia. Ara llig i contesta les preguntes que et proposem a continuació: | ||
P16.-Practica amb l´escena de l´esquerra i observa la relació existent entre els nombres i la disposició de les fitxes que aparéixen. Després de mirar amb deteniment el que passa, creus que podria aparéixer el nombre 77, Perquè? P17.-Sabries endevinar quin conjunt de nombres és el que està representat a l´escena?
|
||
P18.-Quan n pren el valor 17, quin nombre hauría d´aparéixer en l´escena? I quan pren el valor 60?
P19.-L'Edgar que vol complicar-ho una mica més ens diu ara, a veure qui sap quin valor hauría de tenir n per a representar el nombre 654. P20.-Després del que has vist podries explicar que representa la lletra n?. Podries escriure una expressió que representara a tots els nombres parells? |
Ara fitxat detingudament amb la següent escena que també dibuixa diferents boles per a cada valor de n. Para atencíó amb el que passa. Després contesta les qüestions següents: P21.-Quina diferència existeix entre un nombre parell i el següent nombre imparell consecutiu?P22.-Per a n=12, quin nombre imparell s´obté? Dibuixa quina seria la disposició de les fitxes o boles per aquest nombre. P23.-Series capaç de determinar una fórmula que represente a tots els nombres imparells? P24.-Obté amb la formula anterior el nombre impar que obtindriem per a n=32 |
|||||||||||||||||||||||||||||||
P25.-Completa la següent taula i després copia-la al teu quadern o als fulls de treball.
Qué representa ara la lletra n? Escriu al teu quadern o al full de treball la nova expressió que et permeta obtenir els nombres imparells. |
Enrique Martínez Arcos(Adaptada parcialment i traduïda al català per Josep Antoni Pons Gascó) | |
© Ministerio de Educación, Política Social y Deporte. Año 2003 | |
Los contenidos de esta unidad didáctica están bajo una licencia de Creative Commons si no se indica lo contrario.