EDA 2008

Experimentación Didáctica na Aula

 

1º de Bacharelato HH y CCSS

PRÁCTICA 4
 

 

1.-Planeamiento da práctica  na  Aula. Temporalización. Avaliación.

 

 

2.-Sesións na aula de informática. Follas de traballo

 

 

3.- Diario de clases e  inconvenientes.

   

DESCARTES NA AULA
PRÁCTICA 4. DESENROLO

 

PLANEAMENTO DA PRÁCTICA NA AULA. TEMPORALIZACIÓN. AVALIACIÓN

      O comezo da práctica  houbo unha serie de cambios, despois de unhas pequenas negociacións ca dirección do I.E.S. o máis importante foi: que me asignaron un grupo de primeiro de bacharelato con 15  alumnos , o segundo , que houbo cambios na aula de informática  xa que dotaron a aula con 16 ordenadores novos do trinque  enviados pola Xunta de Galicia. Esto implicou unha nova distribución  dos ordenadores na aula, en forma de U  co  profesor situado na apertura do U  e ademais un ordenador por alumno.  Número de alumnos xustos para  a aula de informática.

      Os primeiros días de outubre expliquelles os alumnos o manexo  das unidades que íbamos a experimentar, como traballaban as "escenas"  e os rudimentos mais necesarios  para conectar o  ordenador e acceder  a internet e maís o programa , as probas fixemolas sen tocarlle a unidade de polinomios. Escotei seus comentarios e fixemos a primeira enquisa . O  7  de outubro  expusenlles o plan de traballo, tres clases na aula de informática e unha presencial, e teriamos un exame  sobor da materia co ordenador  o día 23, e outra proba tradicional sobre a mesma materia o día 24, isto no mes de outubro. OS RESULTADOS DAS DUAS PROBAS FORON SIMILARES

      Despois da primeira clase presencial, decidimos continuar ca experiencia sen elas.

       Os días 29, 30 e 31 de outubro, complementamos o tema na clase tradicional.

      En novembro, coma tíñamos previsto, adicámolo a unidade de  Matemática Financiera e as unidades de Ecuacións e sistemas de Leoncio Santos Cuervo, estas últimas seguimolas utilizando actualmente. Nin a clase tradicional nin a unidade didáctica axudaronme cas amortizacións; optei por excluir as amortizacións.

       A última enquisa  fixemola o 27 de novembro

SESIÓNS NA AULA DE INFORMÁTICA E FOLLAS DE TRABALLO

      Non tiven problemas cando non funcionaba internet por ter cargado as unidades en cada un dos ordenadores. Cando algún ordenata non funcionou, xuntei os  alumnos. 

     As follas de traballo consideroas  básicas, serven para centrar o alumno, xa que teñen que encher  a folla. Ademais algún que outro necesitou pedir axuda os compañeiros, para enchelas. Os primeiros dïas tiven que intervir, facendo, sobre a marcha, probas individuaís para que os alumnos non copiaran uns de outros. ¿ Sería mellor  follas de traballo individualizadas.?

    A preparación das follas de traballo  levan un tempo considerable, xa que son uns dos elementos esenciais e como cousa cambiante que son,  necesitan remodelarse case cada día. E como todos os alumnos non teñen a mesma capacidade de traballo, hai que: ou ben reducirlle a carga de traballo  o facerlle unhas follas especificas para eles .     

     As follas de traballo descritas anteriormente son na súa maioría unha replica das actividades e exercicios  que se propoñen na unidade, ademais de algún exercicio do seu libro de texto. Devolviase a folla de traballo ó alumno, indicando onde está incorrecta, para que o alumno a corrixa empregando a unidade se é o caso. Cando se remataba ca folla entregabase outra .

     Non se fai proba previa, dado que os alumnos coñecen de cuarto da E.S.O os conceptos de polinomios

     En Ecuacións  e Sistemas de ecuacións, pedin cada día unha folla cos  exercicios da unidade. Nesta parte os alumnos traballaron moito maís que na anterior. Tamen volvemos  a ter unha clase presencial a semana e un examen cada cinco clases. Os resultad foron  máis satisfactorios que na primera unidade.

 DIARIO DE CLASES  E  INCONVENIENTES

  O máis dificil é un problema de lectura, teñen que aprender a leer de novo. Agora entenden que leer  non é leer só, senon que tamen é interpretar o que se le . Este foi o incoveniente  co que tiven que lidiar máis a miudo

  So conseguin que tres alumnos fixeran o traballo que lle encomendei para facer na casa ou ben na biblioteca do centro, xa que a disculpa era " que non eran quen de conectarse con Descartes na casa "

  O diario  do profesor  permite reflexionar sobre o que se vai facendo, como se van cumplindo os obxectivos e detectar os alumnos que  tardan máis en afacerse a esta nova metodoloxía para eles e para o profesor.-.     

 

 

  Manuel Fidalgo Rodríguez
 
 I.E.S. " DO CASTRO"  Vigo