THE FOUR OLD FRIENDS

2. BLOODY MARY

 

 

  1. ANSWER THE FOLLOWING QUESTIONS_

 

  1. Does Stephanie hate children?  _______________________

 

 

  1. Is ‘Bloody Mary’  a new cocktail? _______________________

 

 

  1. When did a woman have an accident? _____________________

 

 

  1. What happened after the accident? ______________________

 

 

  1. How long has the woman’s spirit  been roaming ? 

 

_____________________________

 

 

  1.  Is the woman’s story scary? Why/ why not? __________________

 

 

  1. What do ‘candles’, ‘scratched’ and  ‘bled’ mean? ________________

 

 

  1. Can you find a grammar mistake  on screen 3? _________________

 

  1. How do you pronounce the following verbs? Classify them.

Watched   - listened-  wanted-  opened- needed-  cleaned- walked

 

      /t/      

              /id/

           / d/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REFLEXIÓN

 

  1. ¿Qué ejercicios te resultan más fáciles? ¿Con cuáles aprendes mejor?

a.      True or False

b.     Fill in the gaps

c.      Classify

d.      Choose the right option

e.      Listen and write

 

 

 

 

  1. Has leído ya dos leyendas. ¿Habías oído hablar de ellas? ¿Qué te han parecido? 

 

 

  1. ¿Conoces alguna leyenda?

 

 

 

 

  1. ¿Qué dificultades has encontrado? Escribe algunas palabras que has tenido que consultar en el glosario.