CONCEPTE DE FUNCIÓ | |
Anàlisi | |
|
1. INTERPRETACIÓ Fixa't bé en les següents imatges i respon a les preguntes que es formulen en el full de treball |
||
QÜESTIONS: La imatge de l'esquerra correspon a la novena etapa del Tour de França. Observa bé el perfil de l'etapa i respon a les següents qüestions: 1.a) Quants quilòmetres té en total l'etapa? Per què? 1.b) Quants quilòmetres hi ha en total de pujada? Com ho has fet? 1.c) I quants hi ha de baixada? Explica-ho. 1.d)En quins punts quilomètrics de l'etapa hi ha els ports de muntanya? Anota les altituds. I en quins hi han "les valls"? (aprox.) 1.e) Quin és el port de muntanya amb més altiud? Quin port de muntanya té major longitud? I en quin hi ha major pendent? Raona les respostes. 1.f) Podria ser que en el punt quilomètric 122,5 el port de muntanya Telégrafo tingués dues altituds, p.ex: 1.566 m i 1.124 m? Raona-ho 1.g) Descriu breument el recorregut de l'etapa a la vista de les dades que apareixen a la gràfica. |
||
|
||
2. CONCEPTE DE FUNCIÓ | ||
Llegeix acuradament les següents situacions i indica si estan relacionades o no. Indica quina de les dues situacions depen de l'altre. 2.a) Velocitat d'un vehicle i distància recorreguda pel mateix 2.b) Edat d'una persona amb la seva alçada. 2.c) La roba d'una persona amb el model de cotxe a comprar. 2.d) Factura de l'aigua d'una casa en un mes i el consum d'aigua de la mateixa casa en el mateix mes. Per tant:
|
||
ACTIVITAT 1: Fixa't bé en l'escena de la dreta, hi surten dues gràfiques una de vermella i l'altra verda.
Mou el punt P, observa i respon:
b) Mentre vas movent el punt P, anota que va succeint amb la recta vertical i les gràfiques de color verd i vermell. Observes res que et cridi l'atenció? c) Digues quina de les dues gràfiques correspon a una funció i quina no ho és. Raona la teva resposta. d) Aleshores la recta blava vertical es pot considerar funció? Per què? e) I si la recta blava fos horitzontal? Raona la resposta |
Susanna Igual López | ||
© Ministerio de Educación. Any 2010. INS F. X. Lluch i Rafecas | ||
Los contenidos de esta unidad didáctica están bajo una licencia de Creative Commons si no se indica lo contrario.