AVALUACIÓ FINAL

logo

I.E.S. Terra Roja    -    Santa Coloma de Gramanet (Barcelona)

1r d'Educació Secundària Obligatoria                                                                        Carlos Ecenarro Abril


DESENVOLUPAMENTS DE LES SESSIONS
 

       ACCIONS PRÈVIES

 

       L’activitat es va centrar sobre dues unitats didàctiques els decimals i les fraccions de primer d’E.S.O.

 

       El primer dia a la sala d’ordinadors es va presentar l’experiència com a una investigació des del ministeri d’educació. De totes les informacions que havien rebut a l’aula usual, vaig pensar que seria bo trobar-se a la mateixa aula amb els ordinadors per poder explicar tot amb claredat.

 

       Els alumnes havien d’entrar en el seu entorn propi amb una clau personal fet que va donar problemes, tot i haver demanat la clau amb al menys dues setmanes d’antelació. Després es van haver de baixar des de la pàgina de l’institut tot el material de les activitats en un arxiu comprimit. Tot es va explicar amb el canó de vídeo que té la sala i es va poder fer pas a pas.

 

       Totes les activitats en paper en principi tenen assignades les dates d’execució, però vaig explicar que només era una guia per tal de poder portar un desenvolupament correcte.

 

       Es van donar explicacions sobre la necessitat de llegir amb atenció tant la teoria com les escenes i l’obligació de no començar una escena sense entendre-la.

 

       Les parelles es van confeccionar i es va indicar que durant els dos mesos s’haurien de mantenir, tot i que la feina seria individual.

 

       DESENVOLUPAMENT

 

       Els alumnes inicialment van entendre l’experiència com a una novetat en el seu aprenentatge, un espai i unes condicions diferents. També és veritat que els problemes de connexió a internet (messenger) o jocs van ser múltiples. Amb excepció dels alumnes que des del principi es van decantar per no fer res, de la mateixa manera que a l’aula convencional, la resta del grup es va poder controlar.

 

       Lamentablement la sala d’ordinadors va trencar la dinàmica de totes les classes. Habitualment dos o tres ordinadors estaven desconnectats. La configuració del navegador o el entorn d’alguns alumnes feia que només un 25% es pogués visualitzar de totes les pàgines, problema sense solució coneguda. El problema més greu va sorgir quan tots els ordinadors amb excepció de tres es van quedar fora de lloc el dijous 19/2/2009, la classe es va desfer totalment.

 

       Es va demanar en tot moment que s’havia de llegir sempre; les preguntes més habituals van ser per falta lectura i sobretot comprensió, mancança molt estesa entre l’alumnat. Aquesta necessitat que tenen els alumnes de passar ràpidament per les escenes, s’havia de controlar insistentment.

 

       Tornar a llegir la pàgina i començar les escenes que s’havien bloquejat per la repetició d’intents. Prestar atenció a totes les indicacions, l’alumne no es para a pensar, necessita tot masticat per tal de seguir amb l’activitat, ha de guanyar autonomia. Tot es va treballar a poc a poc, constantment.

 

       És un grup que es dispersa ràpidament, des del començament la meva actitud a la sala d’ordinadors va ser més dinàmica que a l’aula ordinària recordant en tot moment les condicions d’ús de les pàgines de Descartes.


  Carlos Ecenarro Abril
logo2  
© Ministerio de Educación, Política Social y Deporte. Año 2009
 
 

Licencia de Creative Commons
Los contenidos de esta unidad didáctica están bajo una licencia de Creative Commons si no se indica lo contrario.