Pràctica 4: Desenvolupament

Conxa Sanchis Sanz

Presentació de l'experiència

Vaig dedicar una sessió a comentar les característiques del projecte, de quina manera afectava a la forma de treballar a classe, què s'esperava aconseguir i la importància de la participació de l'alumnat, fent les tasques encomanades i també donant la seva opinió i fent suggeriments de cara a millorar els resultats.

Em va semblar oportú donar-los:

·        Un full en què es comentaven els aspectes a què m'he referit més amunt.

·        Una graella amb la planificació de l'experiència.

En aquesta sessió també varen omplir l'enquesta inicial.

 Sessions d'experimentació

Durant l'experimentació, vaig anar fent un diari de classe. Passo a comentar-ne el més destacat.


Aquesta posada en comú és imprescindible: hi ha un moment que se senten xocats davant del canvi, que enyoren la classe tradicional, que estan a punt de "tirar els trastos", i val a dir que aquesta sensació també la vaig tenir jo mateixa en algun moment.

Per tant, era bo parlar-ne. El resultat va ser positiu: vàrem quedar que jo fragmentaria les meves explicacions al projector.

Comentaris

Em sembla que seria convenient fer l'experimentació a començament de curs, quan els alumnes poden ser més receptius davant una nova metodologia. Penso que fer-la a meitat del segon trimestre ha fet que la fase d'adaptació fos més mala de passar.

 


     
          A continuació, incloc els fulls que vaig donar als alumnes:
       Adjunto també quin va ser, finalment, el calendari de l'experimentació.    


 

PARTICIPACIÓ EN EDA 2008

A l'alumnat de 4t A

Avui comenceu la fase d'experimentació amb Descartes a l'aula. Durant els mesos de febrer i març, les classes de Matemàtiques es faran a l'aula d'informàtica i es faran servir materials del projecte Descartes com a medi d'ensenyament-aprenentatge.

L'objectiu d'aquesta experimentació és detectar els avantatges i inconvenients de la utilització de les TIC (Tecnologies d'Informació i Comunicació) en el procés d'ensenyament i aprenentatge i trobar enfocaments més profitosos en aquest procés.

Es tracta d'un projecte important i, per poder arribar a bon port, la vostra col.laboració és fonamental. Hi heu de tenir un paper actiu: penseu que la vostra opinió se us demanarà en dues enquestes (al començament d'aquesta experimentació i i en acabar-la), i serà tinguda en compte.

Cal, doncs, que us ho prengueu seriosament: no es tracta de jugar amb els ordinadors, sinó d'aprendre amb ells i fer-ho de la manera més autònoma possible. Això vol dir concentrar-se, reflexionar i esforçar-se per entendre les coses per un mateix abans de demanar ajuda (que, per descomptat, podeu demanar i tindreu sempre que calgui, però abans heu d'haver treballat).

Pel que fa al mètode de treball, dues observacions importants:

Ø      Llegiu atentament a la pantalla les indicacions de cada apartat que calgui realitzar.

Ø      Feu les activitats seguint aquestes indicacions, no fent assajos. Això és important sempre, però ho és especialment en aquesta unitat perquè hi ha moltes activitats de construcció.

Espero que gaudiu amb aquesta experiència i que us sigui profitosa.


PLANIFICACIÓ DE LES SESSIONS

DILLUNS

DIMARTS

DIJOUS

16 de febrer

  • Presentació de l'experiència.
  • Enquesta inicial.
  • Aula del grup.

17 de febrer

  • Pàgina grado 1au
  • Activitat del full de treball.
  • Aula d'informàtica.

19 de febrer

  • Pàgina grado 1bu.
  • Activitat 2 del full de treball.
  • Aula d'informàtica.

23 de febrer

  • FESTA

24 de febrer

  • Pàgina grado 1cu.
  • Activitat 3 del full de treball.
  • Aula d'informàtica.

26de febrer

  • Posada en comú.
  • Aula del grup.

2 de març

  • La funció polinòmica de segon grau.
  • Característiques de la gràfica: simetria. Concavitat  o convexitat. Vèrtex i eix de la paràbola.
  • Aula del grup.

3 de març

  • Exercici característiques paràbola.
  • Pàgina grado 2au.
  • Fer els exercicis de la pàgina a la llibreta.
  • Aula d'informàtica

5 de març

  • Pàgina grado 2bu.
  • Aula d'informàtica.

9 de març

  • Pàgina grado 2cu.
  • Exercicis a la llibreta.
  • Aula d'informàtica

10 de març

  • Test funcions de primer i segon grau.
  • Activitat paràbola.
  • Aula d'informàtica

12 de març

  • Prova d'avaluació funcions polinòmiques.
  • Aula d'informàtica.

16 de març

  • Funció exponencial. Estudi de la gràfica.
  • Representar les funcions dels exemples a l'escena de gràfica de l'exponencial.
  • Aula d'informàtica.

17 de març

  • Igual que el 16 de març.
  • Test exponencial.
  • Aula d'informàtica.

19 de març

  • Examen final.

23 de març

  • Enquesta final.
  • Aula del grup.




SESSIONS REALS

DILLUNS

DIMARTS

DIJOUS

16 de febrer

  • Presentació de l'experiència.
  • Enquesta inicial.
  • Aula del grup.

17 de febrer

  • Pàgina grado 1au
  • Activitat del full de treball.
  • Aula d'informàtica.

19 de febrer

  • Pàgina grado 1bu.
  • Activitat 2 del full de treball.
  • Aula d'informàtica.

23 de febrer

  • FESTA

24 de febrer

  • Pàgina grado 1cu.
  • Activitat 3 del full de treball.
  • Aula d'informàtica.

26 de febrer

  • Posada en comú.
  • Aula del grup.

2 de març

  • La funció polinòmica de segon grau.
  • Característiques de la gràfica: simetria. Concavitat  o convexitat. Vèrtex i eix de la paràbola.
  • Aula del grup.

3 de març

  • Exercici característiques paràbola.
  • Pàgina grado 2au.
  • Fer els exercicis de la pàgina a la llibreta.
  • Aula d'informàtica

5 de març

  • Fer els exercicis de la pàgina 2au a la llibreta.
  • Pàgina grado 2bu.
  • Aula d'informàtica.

9 de març

  • Pàgina grado 2cu.
  • Exercicis a la llibreta.
  • Aula d'informàtica

10 de març

Segueixen treballant la paràbola, cadascú al seu ritme.

12 de març

Segueixen treballant la paràbola, cadascú al seu ritme.

16 de març

  • Test funcions de primer i segon grau.
  • Activitat paràbola.
  • Aula d'informàtica

17 de març

  • Prova d'avaluació funcions polinòmiques.
  • Aula d'informàtica.

19de març

VAGA

23 de març

SORTIDA AL TEATRE

24 de març

  • Funció exponencial. Estudi de la gràfica.
  • Representar les funcions dels exemples a l'escena de gràfica de l'exponencial.
  • Aula d'informàtica.

26 de març

  • Igual que el 16 de març.

.

  • Aula d'informàtica.

30 de març

Examen de repesca de funcions.