Valoració dels alumnes sobre la experiència amb Descartes 1.Adriana A.M. 2.Yerai A. 3.Cristian B. 4.Jessica B. B. 5.Sergio C. 6.Luis C. 7.Hector E. 8.Manel F.C. 9.Debora F. 10.Nahid H. 11.Aïda I. 12.Soraya M. 13.Clara P.G. 14.Sandra R.I 15,Dani R. 16.Rebeca V. 17.Patricia V.P. mitjana grup 2
mitjana
     
Instal·lacions (aula i equips informàtics)  (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt)   (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt)
L'espai de l'aula t'ha semblat adient 1 2 3 3 4 3 2 3 3 1 2 3 4 2 3 2 4 2,64705882 3
El nombre d'alumnes que heu treballat junts a l'ordinador t'ha semblat adient 5 4 3 5 5 5 4 4 3 5 2 4 3 3 3 3 5 3,88235294 4
El teu ordinador ha funcionat correctament  3 5 4 4 4 4 3 4 5 4 3 4 4 5 4 5 4 4,05882353 4
La visió de la pantalla del monitor ha estat correcta 4 3 4 4 5 4 5 5 5 5 4 5 4 5 4 4 5 4,41176471 4
T'has trobat còmode a classe? 4 4 3 4 3 4 3 4 4 1 4 5 5 4 2 4 5 3,70588235 4
Escriu aquí les observacions que hagis de fer a les instal·lacions on s'ha realizat l'experiència, només pel que fa a l'aula i els aparells. Els programes es tracten en el següent apartat. L'espai no era molt ample. En una classe bé però en l'altra no, era petita. A mi m'agrada més fer aquest tipus d'estudi que l'altre. Una mica junts solo teniamos 1 hora a la semana pero luego pudimos ir a la otra clase más pequeña Al principi només teniem 1h, però després 2h. Els ordinador han anat molt bé.         L'aula d'informàtica no m'ha agradat perquè és molt petita i els ordinadors són molt vells Només anavem 1h però després altra. A l'altra aula hi havien pocs ordinadors.   Teniem 2h i l'altre grup 3 h amb l'ordinador, sense comptar això bé. He estat molt bé menys a l'altra aula petita, que no podiem estar tots a l'ordinador i estaven molt junts. Però molt bé. he observat que només feien un hora al principi però després 2h. en el cas del meu instrumental, només van tenir disponibles dues aules molt petites, una d'elles més tard. hemos utilizado dos aulas distintas, una con mucho espacio y la otra pequeña.Y cambiabamos de ordenador. 3,74117647 4
     
Software (Pàgines de Descartes) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt)   (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt)
El navegador ha funcionat correctament  5 3 3 4 3 5 2 1 3 4 4 5 3 3 4 3 5 3,52941176 4
Ha estat fàcil utilitzar el navegador 4 5 4 4 5 4 4 2 4 5 3 3 3 5 5 4 5 4,05882353 4
Ha estat fàcil utilitzar les escenes 3 4 3 4 3 2 3 3 4 1 2 3 4 5 4 5 4 3,35294118 3
Has llegit les explicacions de les pàgines 2 4 3 4 4 5 4 4 3 4 2 4 4 5 3 3 1 3,47058824 4
Has entès els enunciats de les activitats 3 4 4 4 3 3 4 4 3 2 3 3 4 5 4 4 5 3,64705882 4
Les escenes es visualitzaven correctament 5 5 4 4 4 5 4 5 5 3 3 4 4 5 5 4 5 4,35294118 4
Has entès què calia fer en cada escena 3 4 4 4 2 2 3 1 3 2 2 3 4 4 4 4 5 3,17647059 3
Escriu aquí les observacions que hagis de fer sobre els programes que s'han utilizat durant aquesta expèriencia. Per fer problemes ens ha ajudat molt. De vegades no hi havia internet. A casa utilitzo bastant l'ordinador són molt útils           El programa esta bé pero de vegades costa d'entendre la pàgina Descartes és molt bona.     Tots els programes han estat bé no els coneixia però estàn molt ben fets i van molt bé!! Tot estava molt bé, menys alguns ordinadors de l'aula petita  que no tenien el geogebra. van molt bé per les matemàtiques   A veces no sabiamos como explicar los resultados de los problemas. 3,65546218 4
     
Metodologia                                      
Has treballat sol o en equip?  4 en equip (2 persones) en equip (2 persones) en equip de dos equip (2 persones) en equip (2 persones) equip(2 persones) equip (2 persones) equip (2 persones) sola, però ara no equip (2 persones) equip (2 persones) en equip (2 persones) en equip (2 persones) sol i en equip en equip (2 persones) en equipo (2 personas)   en equip 2 persones
Has realitzat totes les activitats proposades?  3 5 hem falten algunes si gairebé totes poc, no totes no 2 sí, però totes no estan presentades no, perquè eren molt complicats no no sí, menys l'ùltima si pràcticament totes, però alguna no no porque no daba tiempo   la majoria no perquè no donava temps
Què t'ha semblat millor en l'aprenentatge amb l'ordinador? 5 5   els problemes   que és pot resoldre més ràpid no lo sé 3 entenia millor amb l'ordinador que a classe que ets més autosuficient que és més ràpid i fàcil que aprenien també informàtica. que he après equacions molt bé que les coses són més fàcils d'entendre. poder introduir-nos al mòn de la informàtica amb el geogebra, Descartes i altres programes.   millor en general, més autosuficient, més programes, més fàcil les mates
Què has trobat a faltar durant les pràctiques? 1 gens gens més informacions en les coses   de vegades no entenia del tot els enuncialts la tranquilidad de la clase 5 espai gens les explicacions de la professora gens no sé, no sé….. gens gens Una mica el llibre i la llibreta nada   gens,a voltes les explicacions de la professora
Has resolt els dubtes que t'han sorgit? 3 si gairebé tots alguns….. sí, la veritat que tenia molts regular no 4 si sí, alguns no, gaire bé si bastant, sí sí, desprès de preguntar a la professora. sí, li preguntava a la professora     alguna explicació més
Has utilitzat el quadern de treball per a prendre apunts? 4 si de vegades algún día sí si un poquito 3 si sí, si sí, en classe i en moltes  de les pràctiques sí, sí, alguna vegada   sí però poc
Has utilitzat el quadern de treball per a escriure les conclusions? 4 no de vegades algún día sí un poquito 2 de vegades no no si algunes vegades en alguns problemes de vegades no sempre, era l'ordinador no las he apuntado en la misma práctica.   de vegades
Escriu aquí les observacions que hagis de fer relacionades amb la forma de treball que has utilizat en aquesta expèriencia. Crec que fer el treball amb un altre company és interesant perquè s'enten millor. Amb l'ordinador ens agraden les mates De vegades era una mica més difícil           Està bé m'ha agradat treballar amb l'ordinador perquè és més fàcil jo no tinc internet així que és més complicat fer les practiques.   Apreniem matemàtiques i també informàtica Sincerament he après molt i les problemes eren millor així. M'ha agradat molt. que és més fàcil d'entendre       geogebra i Descartes, i altres programes
     
Actitud  Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre)   Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre)
T'ha agradat utilitzar l'ordinador? 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1=0al;5=17al 5
Has hagut de consultar el professor? 5 5 5 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5 5 1=2al;5=15al 5
Has trobat avantatges en l'aprenentatge amb l'ordinador? 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1=0al;5=17al 5
Has trobat inconvenients en l'aprenentatge amb l'ordinador? 1 1 5 1 5 5 5 1 5 1 5 5 1 1 1 1 1 1=10al;5=7al 1
Has après els conceptes que has treballat?  5 5 5 5 5 5 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1=1al;5=16al 5
És millor que la classe tradicional? 5 5 5 5 1 5 5 5 1 5 1 5 5 5 5 5 5 1=3al;5=14al 5
Has treballat millor que a la classe tradicional? 5 5 5 5 1 5 5 5 5 5 1 5 5 5 1 5 5 1=3al;5=14al 5
T'agradaria aprendre matemàtiques amb Descartes? 5 5 5 5 5 5 5 1 5 5 1 5 5 5 5 5 5 1=2al;5=15al 5
Escriu aquí les observacions que hagis de fer relacionades amb l'aprenentatge que has fet en aquesta experiència. Treballar amb l'ordinador és molt més entretingut que amb paper i llapis.   he aprés més amb l'ordinador ho entenia més a la classe tradicional       Que és millor amb l'ordinador hi han coses que hem costaven de fer Repetiria el següent curs però sense equacions     És menys pessat           5
     
Aprenenentatge amb l'ordinador  (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt)   (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt)
T'agradaria utilitzar l'ordinador en la classe de matemàtiques amb altres programes? 5 3 4 4 5 2 4 1 4 5 5 5 5 5 5 4 5 4,17647059 4
T'agradaria utilitzar l'ordinador en altres classes? 5 5 4 4 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5 4 5 5 4,70588235 5
T'agradaria utilitzar Descartes a casa teva per aprendre matemàtiques? 3 4 2 3 3 2 2 1 4 5 2 4 5 5 4 4 5 3,41176471 3
T'agradaria utilitzar internet a casa teva per a aprendre les diferents matèries? 5 4 3 3 2 3 2 4 5 5 2 5 5 4 5 4 5 3,88235294 4
Escriu aquí les observacions que hagis de fer relacionades amb l'aprenentatge que has fet en aquesta expèriencia.       M'agrat molt el programa geogebra       És millor utilitzar geogebra Esta bé però m'ha costat un poc. És fàcil això d'aprendre mates amb Descartes i utilizant el geogebra Descartes no és molt clar. No tinc internet a casa.   Aquest trimestre he treballat molt agust Me ha gustado bastante porque he aprendido a hacer ecuaciones de primer y segundo grado. ha sigut diferent i divertit   a veces tengo problemas en casa para poder trabajar con Descartes, no me deja abrirlo. 4,04411765 4
Escriu aquí qualsevol altra observació que et sembli rellevant.                   Del geogebra no entenia molt   ha sido bastante fácil de utilizar Li preguntaven molt a la Isabel, encara que el feien amb l'ordinador fa falta l'explicació. ha estado muy bien porque son programas muy interesantes.     He tenido problemas en casa para descargarme algún programa.Si me voy algún sitio no me puedo llevar el ordenador, así que no puedo hacer los deberes.
 
(posar aquí el nom del professor) Isabel Pons Tamarit
(posar aquí el nom del centre) IES Vall d'Arús (Vallirana)