Valoració
dels alumnes sobre la experiència amb Descartes |
1.Adriana A.M. |
2.Yerai A. |
3.Cristian B. |
4.Jessica B. B. |
5.Sergio C. |
6.Luis C. |
7.Hector E. |
8.Manel F.C. |
9.Debora F. |
10.Nahid H. |
11.Aïda I. |
12.Soraya M. |
13.Clara P.G. |
14.Sandra R.I |
15,Dani R. |
16.Rebeca V. |
17.Patricia V.P. |
|
mitjana grup 2 |
mitjana |
|
|
|
Instal·lacions (aula i
equips informàtics) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
|
(1=gens; 2=poc; 3=normal;
4=bastant; 5=molt) |
L'espai
de l'aula t'ha semblat adient |
1 |
2 |
3 |
3 |
4 |
3 |
2 |
3 |
3 |
1 |
2 |
3 |
4 |
2 |
3 |
2 |
4 |
2,64705882 |
3 |
El
nombre d'alumnes que heu treballat junts a l'ordinador t'ha semblat adient |
5 |
4 |
3 |
5 |
5 |
5 |
4 |
4 |
3 |
5 |
2 |
4 |
3 |
3 |
3 |
3 |
5 |
3,88235294 |
4 |
El teu ordinador ha
funcionat correctament |
3 |
5 |
4 |
4 |
4 |
4 |
3 |
4 |
5 |
4 |
3 |
4 |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
4,05882353 |
4 |
La visió
de la pantalla del monitor ha estat correcta |
4 |
3 |
4 |
4 |
5 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
4 |
5 |
4,41176471 |
4 |
T'has
trobat còmode a classe? |
4 |
4 |
3 |
4 |
3 |
4 |
3 |
4 |
4 |
1 |
4 |
5 |
5 |
4 |
2 |
4 |
5 |
3,70588235 |
4 |
Escriu
aquí les observacions que hagis de fer a les instal·lacions on s'ha realizat
l'experiència, només pel que fa a l'aula i els aparells. Els programes es
tracten en el següent apartat. |
L'espai
no era molt ample. |
En una classe bé
però en l'altra no, era petita. A mi m'agrada més fer aquest tipus d'estudi
que l'altre. |
Una mica junts |
solo teniamos 1
hora a la semana pero luego pudimos ir a la otra clase más pequeña |
Al principi
només teniem 1h, però després 2h. Els ordinador han anat molt bé. |
|
|
|
|
L'aula
d'informàtica no m'ha agradat perquè és molt petita i els ordinadors són molt
vells |
Només anavem 1h
però després altra. A l'altra aula hi havien pocs ordinadors. |
|
Teniem 2h i
l'altre grup 3 h amb l'ordinador, sense comptar això bé. |
He estat molt bé
menys a l'altra aula petita, que no podiem estar tots a l'ordinador i estaven
molt junts. Però molt bé. |
he observat que
només feien un hora al principi però després 2h. |
en el cas del
meu instrumental, només van tenir disponibles dues aules molt petites, una
d'elles més tard. |
hemos utilizado
dos aulas distintas, una con mucho espacio y la otra pequeña.Y cambiabamos de
ordenador. |
3,74117647 |
4 |
|
|
|
Software
(Pàgines de Descartes) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
(1=gens; 2=poc;
3=normal; 4=bastant; 5=molt) |
|
(1=gens; 2=poc; 3=normal;
4=bastant; 5=molt) |
El navegador ha funcionat
correctament |
5 |
3 |
3 |
4 |
3 |
5 |
2 |
1 |
3 |
4 |
4 |
5 |
3 |
3 |
4 |
3 |
5 |
3,52941176 |
4 |
Ha estat
fàcil utilitzar el navegador |
4 |
5 |
4 |
4 |
5 |
4 |
4 |
2 |
4 |
5 |
3 |
3 |
3 |
5 |
5 |
4 |
5 |
4,05882353 |
4 |
Ha estat
fàcil utilitzar les escenes |
3 |
4 |
3 |
4 |
3 |
2 |
3 |
3 |
4 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
3,35294118 |
3 |
Has
llegit les explicacions de les pàgines |
2 |
4 |
3 |
4 |
4 |
5 |
4 |
4 |
3 |
4 |
2 |
4 |
4 |
5 |
3 |
3 |
1 |
3,47058824 |
4 |
Has
entès els enunciats de les activitats |
3 |
4 |
4 |
4 |
3 |
3 |
4 |
4 |
3 |
2 |
3 |
3 |
4 |
5 |
4 |
4 |
5 |
3,64705882 |
4 |
Les
escenes es visualitzaven correctament |
5 |
5 |
4 |
4 |
4 |
5 |
4 |
5 |
5 |
3 |
3 |
4 |
4 |
5 |
5 |
4 |
5 |
4,35294118 |
4 |
Has
entès què calia fer en cada escena |
3 |
4 |
4 |
4 |
2 |
2 |
3 |
1 |
3 |
2 |
2 |
3 |
4 |
4 |
4 |
4 |
5 |
3,17647059 |
3 |
Escriu
aquí les observacions que hagis de fer sobre els programes que s'han utilizat
durant aquesta expèriencia. |
Per
fer problemes ens ha ajudat molt. |
De vegades no hi
havia internet. A casa utilitzo bastant l'ordinador |
són molt útils |
|
|
|
|
|
El programa esta
bé pero de vegades costa d'entendre |
la pàgina
Descartes és molt bona. |
|
|
Tots els
programes han estat bé no els coneixia però estàn molt ben fets i van molt
bé!! |
Tot estava molt
bé, menys alguns ordinadors de l'aula petita
que no tenien el geogebra. |
van molt bé per
les matemàtiques |
|
A veces no
sabiamos como explicar los resultados de los problemas. |
3,65546218 |
4 |
|
|
|
Metodologia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Has treballat sol o en equip? |
4 |
en equip (2 persones) |
en equip (2 persones) |
en equip de dos |
equip (2 persones) |
en equip (2 persones) |
equip(2 persones) |
equip (2 persones) |
equip (2 persones) |
sola, però ara no |
equip (2 persones) |
equip (2 persones) |
en equip (2 persones) |
en equip (2 persones) |
sol i en equip |
en equip (2 persones) |
en equipo (2 personas) |
|
en equip 2 persones |
Has realitzat totes
les activitats proposades? |
3 |
5 |
hem falten
algunes |
si |
gairebé totes |
poc, no totes |
no |
2 |
sí, però totes
no estan presentades |
no, perquè eren
molt complicats |
no |
no |
sí |
sí, menys
l'ùltima |
si |
pràcticament
totes, però alguna no |
no porque no
daba tiempo |
|
la majoria no
perquè no donava temps |
Què t'ha
semblat millor en l'aprenentatge amb l'ordinador? |
5 |
5 |
|
els problemes |
|
que és pot
resoldre més ràpid |
no lo sé |
3 |
sí |
entenia millor
amb l'ordinador que a classe |
que ets més
autosuficient |
que és més ràpid
i fàcil |
que aprenien
també informàtica. |
que he après
equacions molt bé |
que les coses
són més fàcils d'entendre. |
poder
introduir-nos al mòn de la informàtica amb el geogebra, Descartes i altres
programes. |
sí |
|
millor en
general, més autosuficient, més programes, més fàcil les mates |
Què has
trobat a faltar durant les pràctiques? |
1 |
gens |
gens |
més informacions
en les coses |
|
de vegades no
entenia del tot els enuncialts |
la tranquilidad
de la clase |
5 |
espai |
gens |
les explicacions
de la professora |
gens |
no sé, no sé….. |
gens |
gens |
Una mica el
llibre i la llibreta |
nada |
|
gens,a voltes les explicacions de la professora |
Has
resolt els dubtes que t'han sorgit? |
3 |
si |
gairebé tots |
alguns….. |
sí, la veritat
que tenia molts |
regular |
no |
4 |
si |
sí, alguns |
no, gaire bé |
si |
bastant, sí |
sí, desprès de
preguntar a la professora. |
sí, li
preguntava a la professora |
|
sí |
|
alguna explicació més |
Has
utilitzat el quadern de treball per a prendre apunts? |
4 |
si |
de vegades |
algún día sí |
si |
sí |
un poquito |
3 |
si |
sí, |
sí |
si |
sí |
sí, en classe i
en moltes de les pràctiques |
sí, |
sí, alguna
vegada |
sí |
|
sí però poc |
Has
utilitzat el quadern de treball per a escriure les conclusions? |
4 |
no |
de vegades |
algún día sí |
sí |
sí |
un poquito |
2 |
de vegades |
no |
no |
si |
algunes vegades |
en alguns
problemes |
de vegades |
no sempre, era
l'ordinador |
no las he
apuntado en la misma práctica. |
|
de vegades |
Escriu
aquí les observacions que hagis de fer relacionades amb la forma de treball
que has utilizat en aquesta expèriencia. |
Crec
que fer el treball amb un altre company és interesant perquè s'enten millor. |
Amb l'ordinador
ens agraden les mates |
De vegades era
una mica més difícil |
|
|
|
|
|
Està bé |
m'ha agradat
treballar amb l'ordinador perquè és més fàcil |
jo no tinc
internet així que és més complicat fer les practiques. |
|
Apreniem
matemàtiques i també informàtica |
Sincerament he
après molt i les problemes eren millor així. M'ha agradat molt. |
que és més fàcil
d'entendre |
|
|
|
geogebra i
Descartes, i altres programes |
|
|
|
Actitud |
Entre 1 i 5
(1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) |
Entre 1 i 5
(1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) |
Entre 1 i 5
(1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) |
Entre 1 i 5
(1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) |
Entre 1 i 5
(1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) |
Entre 1 i 5
(1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) |
Entre 1 i 5
(1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) |
Entre 1 i 5
(1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) |
Entre 1 i 5
(1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) |
Entre 1 i 5
(1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) |
Entre 1 i 5
(1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) |
Entre 1 i 5
(1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) |
Entre 1 i 5
(1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) |
Entre 1 i 5
(1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) |
Entre 1 i 5
(1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) |
Entre 1 i 5
(1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) |
Entre 1 i 5
(1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) |
|
Entre 1 i 5
(1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) |
T'ha
agradat utilitzar l'ordinador? |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
1=0al;5=17al |
5 |
Has
hagut de consultar el professor? |
5 |
5 |
5 |
1 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
1 |
5 |
5 |
1=2al;5=15al |
5 |
Has
trobat avantatges en l'aprenentatge amb l'ordinador? |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
1=0al;5=17al |
5 |
Has
trobat inconvenients en l'aprenentatge amb l'ordinador? |
1 |
1 |
5 |
1 |
5 |
5 |
5 |
1 |
5 |
1 |
5 |
5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1=10al;5=7al |
1 |
Has après els conceptes
que has treballat? |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
1 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
1=1al;5=16al |
5 |
És
millor que la classe tradicional? |
5 |
5 |
5 |
5 |
1 |
5 |
5 |
5 |
1 |
5 |
1 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
1=3al;5=14al |
5 |
Has
treballat millor que a la classe tradicional? |
5 |
5 |
5 |
5 |
1 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
1 |
5 |
5 |
5 |
1 |
5 |
5 |
1=3al;5=14al |
5 |
T'agradaria
aprendre matemàtiques amb Descartes? |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
1 |
5 |
5 |
1 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
1=2al;5=15al |
5 |
Escriu
aquí les observacions que hagis de fer relacionades amb l'aprenentatge que
has fet en aquesta experiència. |
Treballar
amb l'ordinador és molt més entretingut que amb paper i llapis. |
|
he aprés més amb
l'ordinador |
ho entenia més a
la classe tradicional |
|
|
|
Que és millor
amb l'ordinador |
hi han coses que
hem costaven de fer |
Repetiria el
següent curs però sense equacions |
|
|
És menys pessat |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
Aprenenentatge amb l'ordinador |
(1=mai; 2=a
vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) |
(1=mai; 2=a
vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) |
(1=mai; 2=a
vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) |
(1=mai; 2=a
vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) |
(1=mai; 2=a
vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) |
(1=mai; 2=a
vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) |
(1=mai; 2=a
vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) |
(1=mai; 2=a
vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) |
(1=mai; 2=a
vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) |
(1=mai; 2=a
vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) |
(1=mai; 2=a
vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) |
(1=mai; 2=a
vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) |
(1=mai; 2=a
vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) |
(1=mai; 2=a
vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) |
(1=mai; 2=a
vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) |
(1=mai; 2=a
vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) |
(1=mai; 2=a
vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) |
|
(1=mai; 2=a vegades; 3=sovint;
4=bastant; 5=molt) |
T'agradaria
utilitzar l'ordinador en la classe de matemàtiques amb altres programes? |
5 |
3 |
4 |
4 |
5 |
2 |
4 |
1 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
4,17647059 |
4 |
T'agradaria
utilitzar l'ordinador en altres classes? |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
4,70588235 |
5 |
T'agradaria
utilitzar Descartes a casa teva per aprendre matemàtiques? |
3 |
4 |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
1 |
4 |
5 |
2 |
4 |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
3,41176471 |
3 |
T'agradaria
utilitzar internet a casa teva per a aprendre les diferents matèries? |
5 |
4 |
3 |
3 |
2 |
3 |
2 |
4 |
5 |
5 |
2 |
5 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
3,88235294 |
4 |
Escriu
aquí les observacions que hagis de fer relacionades amb l'aprenentatge que
has fet en aquesta expèriencia. |
|
|
|
M'agrat molt el
programa geogebra |
|
|
|
És millor
utilitzar geogebra |
Esta bé però
m'ha costat un poc. |
És fàcil això
d'aprendre mates amb Descartes i utilizant el geogebra |
Descartes no és
molt clar. No tinc internet a casa. |
|
Aquest trimestre
he treballat molt agust |
Me ha gustado
bastante porque he aprendido a hacer ecuaciones de primer y segundo grado. |
ha sigut
diferent i divertit |
|
a veces tengo
problemas en casa para poder trabajar con Descartes, no me deja abrirlo. |
4,04411765 |
4 |
Escriu
aquí qualsevol altra observació que et sembli rellevant. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Del geogebra no entenia molt |
|
ha sido bastante fácil de
utilizar |
Li preguntaven molt a la Isabel,
encara que el feien amb l'ordinador fa falta l'explicació. |
ha estado muy bien porque son
programas muy interesantes. |
|
|
He tenido problemas en casa para
descargarme algún programa.Si me voy algún sitio no me puedo llevar el
ordenador, así que no puedo hacer los deberes. |
|
|
|
(posar aquí el nom del
professor) |
Isabel Pons Tamarit |
|
(posar aquí el nom del centre) |
IES Vall d'Arús (Vallirana) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|