Valoració dels alumnes sobre la experiència amb Descartes 1.Llorenç A.V. 2.Dani B.V. 3.Alex D.G. 4.Helena C.V. 5.Javier D.M. 6.Kevin D.G. 7.Amma F.S 8.Meritxell F.S. 9.Dúnia G.R 10.Enrique J.F. 11.Helena M.G. 12.Cristina M.M. 13.Sofia M. 14.Víctor M.E 15.Laura R.V. 16.Jordi S.S. 17.Sònia S.E. 18.Vanessa S.P. 19.Judit P.S. mitjana grup 1 
   
Instal·lacions (aula i equips informàtics)  (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) mitjana (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt)
L'espai de l'aula t'ha semblat adient 5 5 5 4 4 5 4 5 3 3 3 5 5 3 5 3 3 4 5 4,157894737 4
El nombre d'alumnes que heu treballat junts a l'ordinador t'ha semblat adient 3 4 4 5 5 5 5 5 4 3 5 4 5 3 5 3 5 5 5 4,368421053 4
El teu ordinador ha funcionat correctament  2 5 4 5 5 4 2 2 4 2 4 2 4 2 5 2 3 5 4 3,473684211 4
La visió de la pantalla del monitor ha estat correcta 5 4 5 5 5 5 4 4 5 4 5 4 5 4 4 3 3 5 5 4,421052632 4
T'has trobat còmode a classe? 4 5 5 5 4 4 5 5 4 4 4 5 5 5 5 5 3 5 5 4,578947368 5
Escriu aquí les observacions que hagis de fer a les instal·lacions on s'ha realizat l'experiència, només pel que fa a l'aula i els aparells. Els programes es tracten en el següent apartat. L'aula està bé però els ordinadors molt junts. He canviat 5 vegades perquè no anava el meu ordinador. En l'aula he treballat bé però al Descartes hi ha coses difícils d'entendre.         El nostre ordinador concretament tenia alguns problemes i de tant en tant ens teniem que canviar a un altre.   L'aula ha estat correcta però hagués estat millor si tinguessim un ordinador per a cadascú. Els aparells han funcionat molt bé sempre. No estava malament, però en l'aula també estava bé. El treballar amb un altra persona és millor que sola perquè cada una té un punt de vista diferent (de vegades) i si no s'entén alguna cosa ens podem ajudar. Només 2 o 3 dies no ha hagut internet per això s'ha pogut treballar bé. L'ordinador anava bé, qui no anava bé era jo!!, els programes bé pero em costava entendre Descartes. Els grups millor amb tres persones. He estat molt agust al lloc de treball, pero cal millorar la velocitat dels ordinadors Alguns ordinadors han fallat alguna vegada, el meu, mai   De quan en quan no hi havia internet   L'ordinador funciona correctament. Només un dia va fallar l'internet. 4,200000000 4
  3,8      
Software (Pàgines de Descartes) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt) (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt)   (1=gens; 2=poc; 3=normal; 4=bastant; 5=molt)
El navegador ha funcionat correctament  5 4 3 4 4 3 3 3 4 2 3 4 4 2 4 2 3 3 5 3,421052632 3
Ha estat fàcil utilitzar el navegador 2 5 5 5 4 4 5 3 4 2 3 4 5 4 5 5 3 4 4 4 4
Ha estat fàcil utilitzar les escenes 4 3 5 3 3 3 4 3 3 2 3 3 3 2 3 5 2 3 5 3,263157895 3
Has llegit les explicacions de les pàgines 4 4 5 4 5 4 4 4 4 4 4 4 3 4 4 3 3 3 4 3,894736842 4
Has entès els enunciats de les activitats 3 3 4 4 4 3 4 4 4 3 5 2 3 3 3 3 3 4 4 3,473684211 4
Les escenes es visualitzaven correctament 5 4 4 5 3 4 5 3 4 3 3 3 4 2 5 4 5 3 5 3,894736842 4
Has entès què calia fer en cada escena 3 2 4 3 3 4 4 3 4 3 3 2 4 1 2 5 5 3 4 3,263157895 3
Escriu aquí les observacions que hagis de fer sobre els programes que s'han utilizat durant aquesta expèriencia. Al principi no manejava massa bé el Descartes. Els programes han funcionat bé i també hem utilitzat geogebra. Han funcionat prou bé encara que algumes explicacions no eren massa clares.       El que més hem utilitzat és el geogebra, a mi personalment m'ha anat molt bé.   Primer Descartes i després geogebra, que m'ha estat molt útil. Amb Descartes anava molt lent En aquest programa es tindria que agregar geogebra. Tant el Descartes com geogebra ha anat bé. Geogebra esta molt bé, m'ha encantat i Descartes també però m'ha costat un poc més d'entendre. El geogebra ha estat un programa excel·lent i ens ha ajudat molt, però Descartes cal millorar algunes coses perquè és complicat d'entendre i millorar el disseny perquè poc atractiu visual. Utilitzava el Mozilla firefox i funcionava bé, pero de vegades no hi havia internet. El geogebra va molt bé.       Està molt bé veure una paràbola o rectes, perquè així s'entén com es "formen". 3,601503759 4
     
Metodologia                                          
Has treballat sol o en equip?  sol En equip. A casa jo més que l'altre company equip (2 persones) equip(2 persones) 1r equip, 2n sol, i deprés en equip. equip equip (2 persones) en equip (2 persones) en equip de dues persones en equip amb el meu company en equip (dues persones) Al principi sola, després equip de tres i ara en equip de 2 equip (2 persones) en equip (2 persones) equip (2 persones) equip(2 persones) equip ( 2 persones) equip (2 persones) en equip de 2   en equip de dos persones
Has realitzat totes les activitats proposades?  no Sí, però aluns problemes no. no totes, peró la majoria si sí però hi havia coses que no he pogut enviar. no totes sí, totes. sí, totes crec que m'ha faltat una pràctica crec que sí. Aquelles activitats que comprenia casi totes (alguna se m'ha passat!!) quasi totes (menys problemes 5) casi sempre gairebé sempre no totes no totes   la majoria sí encara que ha faltat alguna pràctica
Què t'ha semblat millor en l'aprenentatge amb l'ordinador? El que amb l'ordinador em manejo millor Una nova experiència. que ha sigut una cosa nova. m'ha semblat molt bé La forma d'entendre els conceptes no escriure que es treballa més ràpid i més divertit Els gràfics, coordenades, …, es veuven molt bé i podem interpretar millor les rectes i paràboles. treballar d'una manera fora del mètode normal, al que estem acostumats. sí, és millor que les classes no es fa tant pessat. el treball en equip perquè crec que ens vam complementar bé. els gràfics els programes que s'utilitzen. la facilitat de fer les coses i d'entendre tot. poder veure representades les gràfiques de les equacions. canviar la manera d'aprendre. que la part visual és millor. la facilitat i velocitat que es pot visualitzar la part de paràboles, rectes, geometria,….   ràpid i divertit, es pot veure una paràbola i les rectes millor, es una novetat
Què has trobat a faltar durant les pràctiques? Agafar apunts en la llibreta Escriure a mà i utilitzar el llibre. res corregir alguns exercicis Res res les explicacions de la professora algunes explicacions quan no entenia els exercicis a mà l'ordinador de la meva casa, funciona millor!! algunes explicacions no sabia resoldre algunes  explicacions les explicacions de la professora la pissarra la pissarra el paper i el llapis l'explicació de la professora la teoria escrita   la llibreta, les explicacions de la professora,
Has resolt els dubtes que t'han sorgit? No Si, però no tots. quasi tots si en general si no tots la majoria si sí, la majoria alguns alguns si si alguns si de vegades de vegades de vegades no, però normalment sí.   no sempre, perquè hi havia molta feina
Has utilitzat el quadern de treball per a prendre apunts? No Sí quan vam fer els sistemes d'equacions si en el tema de funcions, en problemes no. si sí, però no sempre no  si, però no gaire. alguna vegada, quan anavem una hora a la setmana a l'aula de matemàtiques. sí, només una vegada, ho feia a l'ordenador a casa. El gmail era el correu per a enviar les pràctiques a la professora. algunes vegades en alguns moments no molt, però sí sempre que explicava la profe. poc si de vegades de vegades gairebé mai   de vegades
Has utilitzat el quadern de treball per a escriure les conclusions? No Sí , per després passar-lo a l'ordinador no totes, peró la majoria en funcions si, en problemes no depén, si eren difícils si per després estudiar. sí, però no sempre no  sí, però no gaire. no les hem escrit a l'ordinador. no, també a l'ordinador. algunes vegades no  no no no de tant en tant alguna vegada no   de vegades, però molt poc
Escriu aquí les observacions que hagis de fer relacionades amb la forma de treball que has utilizat en aquesta expèriencia. M'ha agradat perquè la classe no és tan monòtona. Per fer algunes pràctiques hem utilitzat geogebra, jo he treballat més a casa que el company. A la classe hem treballat els dos molt. ha sigut una cosa bastant bona i innovadora.En la part de treball, he anat fent les activiatas encara que el meu company ha treballat més que jo. hem fet molta feina però ha servit de molt. He tingut diferents formes de treball perque no tenia company fix, peró he acabat sentint-me còmode.   Crec que he treballat d'una manera força correcta. La meva companya m'ha ajudat en les coses que més em costaven. Hem treballat molt. Al principi em costava fer les pràctiques però vaig anar agafant-li el truc al programa i al final em entés tot. La forma de treball ha estat bastant bona Quan no anava internet utilitzaven el geogebra.   Canviar de parelles en tot moment, no ha sigut molt bo per entendre les pràctiques.     No he trobat molt a faltar la pissarra ja que anaven a l'aula de matemàtiques.       Treballem en parella està bé, si la companya col·labora. De vegades em sentia que yo era més treballadora, però al final tot va anar bé.   Ha agradat treballar en parella, la classe no és tan monótona, aprendre altres programes.
     
Actitud  Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre) Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre)   Entre 1 i 5 (1=no, gens, mai; 5=sí, molt, sempre)
T'ha agradat utilitzar l'ordinador? 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5 5 5 5 1 5 5 1=2al;5=17al 5
Has hagut de consultar el professor? 1 5 1 5 5 5 5 5 5 1 5 5 5 5 5 5 5 1 1 1=5al;5=14al 5
Has trobat avantatges en l'aprenentatge amb l'ordinador? 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5 5 5 5 5 5 5 1=1al;5=18al 5
Has trobat inconvenients en l'aprenentatge amb l'ordinador? 1 5 1 1 5 5 5 5 1 1 1 5 5 5 1 1 5 5 5 1=8al;5=11al 5
Has après els conceptes que has treballat?  5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 1 5 5 5 5 5 5 1=2al;5=17al 5
És millor que la classe tradicional? 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5 5 5 5 1 1 1 1=4al;5=15al 5
Has treballat millor que a la classe tradicional? 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 1 1 5 5 5 1 1 1 1=6al;5=13al 5
T'agradaria aprendre matemàtiques amb Descartes? 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 1 1 5 5 1 5 1 1=5al;5=14al 5
Escriu aquí les observacions que hagis de fer relacionades amb l’aprenentatge que has fet en aquesta experiència. És millor perquè la classe no em cansa   Aquest nou tipus de fer les mates m'ha agradat molt més que la classe tradicional. Té coses millor i coses pitjors.     M'ha agradat perquè ha sigut una nova experiència. Em donava ràbia quan tenia problemes el ordinador.   Ens ha anat molt bé este projecte perquè hem pogut veure les rectes i paràboles ben dibuixades.   M'ha agradat fer els exercicis amb l'ordenador, però el geogebra millor per resoldre les equacions. M'agraden molt més les classes tradicionals. He aprés, però no m'agraden els ordinadors. En problemes ha anat bé però de vegades era pesat És innovador. És més fàcil d'entendre. M'agradat molt he aprovat!!! si m'ha agrat utilitzar l'ordinador però algunes coses no les entenia.   Treballar amb l'ordinador esta bé però per a la geometria i les gràfiques, però ho trobo més lent que les classes normals.   M'he esforçat però no és igual aprendre amb aquest mètode. M'agrada més la pissarra.   5
     
Aprenenentatge amb l'ordinador  (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt) (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt)   (1=mai; 2=a vegades; 3=sovint; 4=bastant; 5=molt)
T'agradaria utilitzar l'ordinador en la classe de matemàtiques amb altres programes? 4 5 5 5 5 4 4 5 4 5 5 3 4 5 5 5 3 5 3 4,421052632 4
T'agradaria utilitzar l'ordinador en altres classes? 5 4 5 2 5 5 5 4 3 5 5 2 2 5 5 5 2 4 4 4,052631579 4
T'agradaria utilitzar Descartes a casa teva per aprendre matemàtiques? 4 4 4 4 3 2 2 4 3 5 4 3 2 2 4 2 1 3 2 3,052631579 3
T'agradaria utilitzar internet a casa teva per a aprendre les diferents matèries? 5 4 4 2 4 3 4 4 3 5 4 4 3 4 4 3 2 4 4 3,684210526 4
Escriu aquí les observacions que hagis de fer relacionades amb l'aprenentatge que has fet en aquesta expèriencia.       En aquesta experiència he aprés mot perquè m'ha ensenyat una part més gràfica de les matemàtiques. Ha sigut bastant bona i m'ha agradat molt la forma de veure les aplicacions.   He aprés bastants coses de manera diferent i més divertida. Encara que els ordinador anaven a poc a poc.     Vull l'ordinador a totes les asignatures, en inglés també fem exercicis amb l'ordinador.       M'agrada provar coses noves. Descartes es podrà millorar i estaria bé. Si que m'agradaria utilitzar l'ordinador per altres assignatures, no tindriem tants llibres.     M'agradaria utilitzar a classe el geogebra Ha estat bé, però no aguantaria tot l'any. 3,802631579 4
Escriu aquí qualsevol altra observació que et sembli rellevant. No entendia molt bé que fer amb les activitats amb Descartes. La professora ens ajudava a entendre els conceptes difícils. A part hem utilitzat un altre programa molt bo, el geogebra.       Ha sigut un bon projecte, em general m'ha agradat molt.      M'agradaria molt continuar també l'any que bé fent les classes amb l'ordinador.     L'ordinador és pràctic però de vegades dona el resultat i no saps com es fa.   El projecte esta bé però costa una mica adaptar-se       hem fet moltes pràctiques i problemes i això ens ha cansat una mica.    
   
(posar aquí el nom del professor) Isabel Pons Tamarit Isabel Pons Tamarit Isabel Pons Tamarit Isabel Pons Tamarit Isabel Pons Tamarit Isabel Pons Tamarit Isabel Pons Tamarit Isabel Pons Tamarit Isabel Pons Tamarit Isabel Pons Tamarit Isabel Pons Tamarit Isabel Pons Tamarit Isabel Pons Tamarit Isabel Pons Tamarit Isabel Pons Tamarit Isabel Pons Tamarit Isabel Pons Tamarit Isabel Pons Tamarit Isabel Pons Tamarit
(posar aquí el nom del centre) IES Vall d'Arús (Vallirana) IES Vall d'Arús (Vallirana) IES Vall d'Arús (Vallirana) IES Vall d'Arús (Vallirana) IES Vall d'Arús (Vallirana) IES Vall d'Arús (Vallirana) IES Vall d'Arús (Vallirana) IES Vall d'Arús (Vallirana) IES Vall d'Arús (Vallirana) IES Vall d'Arús (Vallirana) IES Vall d'Arús (Vallirana) IES Vall d'Arús (Vallirana) IES Vall d'Arús (Vallirana) IES Vall d'Arús (Vallirana) IES Vall d'Arús (Vallirana) IES Vall d'Arús (Vallirana) IES Vall d'Arús (Vallirana) IES Vall d'Arús (Vallirana) IES Vall d'Arús (Vallirana)