FUNCIÓN DE PROBABILIDADE Ó TIRAR DOUS DADOS
Probabilidade
 

3. Función  de probabilidade
Nesta escena represéntase a frecuencia relativa da suma de puntos obtidos cando lanzamos N(Nº lanzamentos) veces dous dados.

Pica en Lanzar

1. - Observa as frecuencias relativas das diferentes sumas.

2. - Para ver a probabilidade de cada un dos sucesos dálle o valor 1 ao control Probab.

3. - Repite varias veces a experiencia cambiando o valor de N

4. - Dálle a N valores pequenos e valores moi grandes e observa a gráfica.

Responde na túa folla de traballo ás seguintes cuestións:

1.    ¿Como son as frecuencias relativas das diferentes sumas de puntos?. ¿Observas algunha regularidade entre elas?. ¿Cal?.

2.    ¿Compara as frecuencias relativas coa probabilidade?.

3.    ¿Cando son máis próximas as frecuencias relativas ás probabilidades, para valores de N grande ou pequeno?

4.    ¿Segundo o anterior, cál será a suma máis probable?. ¿E a menos?.

5.    ¿Por que é maior a probabilidade de sacar unha suma igual a sete que unha suma igual a 12?

6.    Escribe os diferentes resultados que dan lugar ás devanditas sumas?

7.    Fai unha táboa da función de probabilidade, asignando a cada valor da suma de puntos a súa probabilidade.

   


4. Un xogo

Nesta escena simúlase unha carreira. Cada vez que se obtén un resultado como suma das caras de dous dados avánzase unha casa no devandito resultado.

Podes cambiar o valor Meta. Centra a imaxe con zoom e 0.y para ver a liña de meta e o eixe X. Para iniciar a carreira pica en animar. Para repetir hai que picar en inicio

1. - Pica no botón inicioasigna o valor 30 ao control Meta e pulsa o botón animar; anota o gañador. Repite esta secuencia de instrucións varias veces, anotando o gañador de cada carreira.

2. - Cambia o valor de Meta por valores maiores e menores de 30. Fai a actividade anterior para estes novos valores de Meta.

3. - Dálle a Meta o valor 1 e repite varias veces a experiencia.

4. - Dálle a Meta o valor 100 e compara a gráfica coa función de probabilidade da escena anterior.

Responde na túa folla de traballo ás seguintes cuestións:

1.    ¿Quen gaña máis veces?. ¿Por que?

2.    ¿Como inflúe o valor do control Meta?

3.    Se Meta é igual a 1, ¿a que equivale cada carreira?

4.    ¿Cando é máis probable que gañe o número 10, cando Meta é grande ou cando é pequena?


  Autor Ricardo Gutiérrez Ibáñez traducida por Adelino Pose Reino
 
© Ministerio de Educación, Politica Social y Deporte. 2008