Caderno de actividades 3

-Actividades para realizar na clase.

- Actividades para realizar na casa.

 

 

 

Ámbito Científico Tecnolóxico 4º E.S.O. Curso 2008-2009

 

I.E.S. Monte Neme. Carballo. A Coruña

 

 

 

 

Unidade didáctica:  Números reales. Aproximaciones.

Autor: Miguel Ángel Cabezón Ochoa

 

 

Actividades adaptadas das realizadas por Amalio J. Gómez Olivares  (EDA 2007)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alumno/a: Nome:

 

Data comezo:                                               Data finalización:

 

 

Actividades para realizar na clase

 

  1. TIPOS DE NÚMEROS.

 

Actividade 1: Copia  a continuación  tres exemplos  de cada tipo:

 

 

NATURALES

 

 

 

 

 

ENTEROS

 

 

 

 

 

RACIONALES

 

 

 

 

 

IRRACIONALES

 

 

 

 

 

REALES

 

 

 

 

 

 

  1. EXERCICIOS.

 

Actividade 2: Repite o exercicio varias veces e  copia as solucións correctas. NON PASES Á ACTIVIDADE SEGUINTE ATA OBTER POLO MENOS CATRO RESULTADOS CORRECTOS.

 

Número Conjuntos a los que pertenece ( N, Z, Q, I, R )
1.)

 

 
2.)

 

 
3.)

 

 
4.)

 

 

 

 

  1. NÚMEROS RACIONAIS.

 

Actividade 3: Pulsa os botóns par ver exemplos de fraccións equivalentes e de enteiros expresados en forma de fracción. Copia tres exemplos  de cada tipo a continuación.

 

 

 

 

Fraccións equivalentes Enteiros
 

 

 
 

 

 
 

 

 

 

 

  1. REPRESENTACIÓN DOS NÚMEROS RACIONAIS.

 

Actividade 4: Escribe a continuación tres representacións distintas de  fraccións propias dadas pola escena correspondente.

 

Fracción Representación

 

 

 

 

Actividade 5: Escribe a continuación tres representacións distintas de fraccións impropias dadas pola escena correspondente.

 

Fracción Representación

 

 

 

 

 

5. EXERCICIOS.

 

Actividade 6:  Representa a continuación as fracciones: . 

e comproba na escena se o fixeches ben.

 

 

FRACCIÓN REPRESENTACIÓN GRÁFICA
 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. EXPRESIÓN DECIMAL DUNHA FRACCIÓN

 

Actividade 7: Escribe  a continuación tres exemplos de cada tipo de número decimal:

 

Decimal exacto ou finito Decimal periódico puro Decimal periódico mixto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. EXERCICIOS.

 

Actividade 8: Repite o exercicio varias veces (podes facer a división coa calculadora)  e  copia as solucións correctas. NON PASES Á ACTIVIDADE SEGUINTE ATA OBTER POLO MENOS CATRO RESULTADOS CORRECTOS.

 

Fracción Expresión decimal Tipo de decimal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. FRACCIÓN XERATRIZ.

 

Actividade 9: Copia a continuación catro exemplos dados pola primeira escena deste epígrafe (DECIMAL EXACTO). Na última columna da táboa simplifica, se é posible, as fraccións e comproba coa calculadora se o resultado é correcto:

 

Decimal Exacto Fracción Xeratriz Fracción Xeratriz Simplificada

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Actividade 10: Copia a continuación catro exemplos dados pola segunda escena deste epígrafe (DECIMAL PERIÓDICO PURO). Na última columna da táboa simplifica, se é posible, as fraccións e comproba coa calculadora se o resultado é correcto:

.

Decimal Periódico Puro Fracción Xeratriz Fracción Xeratriz Simplificada

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Actividade 11: Copia a continuación catro exemplos dados pola terceira escena deste epígrafe (DECIMAL PERIÓDICO MIXTO). Na última columna da táboa simplifica, se é posible, as fraccións e comproba coa calculadora se o resultado é correcto:

 

Decimal Periódico Mixto Fracción Xeratriz Fracción Xeratriz Simplificada

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. EXERCICIOS.

 

Actividade 12: Xera un número decimal coa escena. Despois calcula a fracción xeratriz e simplifícaa. Comproba a solución e se é correcta cópiaa na táboa. NON PASES Á ACTIVIDADE SEGUINTE ATA OBTER POLO MENOS SEIS RESULTADOS CORRECTOS.

 

Número Decimal Cálculo da Fracción Xeratriz Simplificada
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. NÚMEROS REAIS.

 

Actividade 13:  Introduce as fracciones 5/3, 1/7, 5/4, 23/3, 56/990, 15/9, 17/5  (teclea a/b para introducir a fracción a/b). Utiliza o “zoom” para ver mellor o lugar onde está situado o punto vermello. Fai as representacións nesta táboa:

 

Fracción Representación na Recta Real do Número Decimal Equivalente
 

5/3

1/7
5/4
23/3
56/990  

 

15/9  

 

17/5

 

 

Actividade 14:  Introduce a raíz cadrada de 2,3,5,7,8,13 (teclea sqrt(n) para introducir la raíz cuadrada de n). Utiliza o “zoom” para ver mellor o lugar onde está situado o punto vermello. Fai as representacións nesta táboa:

 

Raíz Representación na Recta Real do Número Decimal Equivalente
 

 

 

 

 

  1. ORDE EN R.

 

Actividade 15: Copia a continuación 3 exemplos dados pola escena:

 

Números reais Ordenación

 

 

 

 

 

 

 

  1. EXERCICIOS.

 

Actividade 16: Fai varias veces o exercicio e anota os resultados que estean ben. NON PASES Á ACTIVIDADE SEGUINTE ATA OBTER POLO MENOS CINCO RESULTADOS CORRECTOS.

 

Números dados Números Ordenados

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. INTERVALOS.

 

Intervalos acoutados.

 

Actividade 17: Copia o nome e a definicións de cada tipo de intervalo acoutado

 

 

 

 

 

 

Intervalo Nome Definición
(a, b)

 

 

 

 

 

 

[a, b]

 

 

 

 

 

(a, b]

 

 

 

 

 

[a, b)

 

 

 

 

 

 

 

 

Actividade 18: Axudándote da escena correspondente copia a continuación dous exemplos de cada tipo de intervalo acoutado:

 

 

Tipo de intervalo

Exemplo 1 Exemplo 2

1.)
   

2.)
   

3.)
   

4.)
   

 

 

Intervalos acoutados ou semirrectas

 

Actividade 19: Copia o nome e a definicións de cada tipo de intervalo acoutado

 

 

 

 

 

 

Intervalo Definición
(-8, a)

 

 

 

 

 

(-8, a]

 

 

 

 

(a, +8)

 

 

 

 

[a, +8)

 

 

 

 

 

 

 

Actividade 20: Axudándote da escena correspondente copia a continuación dous exemplos de cada tipo de intervalo acoutado:

 

 

Tipo de intervalo

Exemplo 1 Exemplo 2

1.)
   

2.)
   

3.)
   

4.)
   

 

 

14. EXERCICIOS.

 

Antes de pasar á actividade 21 pódeche axudar ver este exemplo sobre a expresión analítica de cada tipo de intervalo:

 

 

Intervalo Expresión analítica
(2, 3) 2 < x < 3
[2, 3] 2 < x < 3
(2, 3] 2 < x < 3
[2, 3) 2 < x < 3
(-8, 2) x < 2  ou  2 > x
(-8, 2] x < 2  ou  2 > x
(2, +8) x > 2  ou  2 < x
[2, +8) x > 2  ou  2 < x

 

Actividade 21: Fai varias veces o exercicio da escena e anota os resultados que estean ben. NON PASES Á ACTIVIDADE SEGUINTE ATA OBTER POLO MENOS CINCO RESULTADOS CORRECTOS.

 

Intervalo Expresión analítica

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15. APROXIMACIÓNS.

 

Actividade 22: Copia da escena as aproximacións por defecto e por exceso de cinco números:

 

Número Aproximación por defecto Aproximación por exceso
Orde 0 Orde 1 Orde 2 Orde 3 Orde 0 Orde 1 Orde 2 Orde 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16. REDONDEO E TRUNCAMENTO

 

Redondeo de orde n

 

Actividade 23: Copia na seguinte táboa o redondeo de tres números:

 

Número

Redondeo

Orde 0 Orde 1 Orde 2 Orde 3 Orde 4 Orde 5 Orde 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 

 

Truncamento de orde n

Actividade 24: Copia na seguinte táboa o truncamento de tres números:

 

Número

Truncamento

Orde 0 Orde 1 Orde 2 Orde 3 Orde 4 Orde 5 Orde 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 

 

17. EXERCICIOS.

 

Actividade 25: Copia a continuación o enunciado do exercicio (tipo de aproximación, orde, número) a túa resposta y a solución que da a escena. REPITE O EXERCICIO 10 VECES.

 

Tipo de aprox. Orde Número A túa resposta Solución

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18. ERRO ABSOLUTO

 

 

Actividade 26: Calcula coa escena os erros absolutos de truncamento e redondeo, e completa a táboa:

 

Número Truncamento orde 2 e erro absoluto Truncamento orde 4 e erro absoluto Redondeo orde 1 e erro absoluto Redondeo orde 3 e erro absoluto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19. ERRO RELATIVO.

 

Actividade 27: Calcula coa escena os erros absolutos de truncamento e redondeo, e completa a táboa:

 

Número Truncamento orde 1, erro absoluto e erro relativo Truncamento orde 5 e erro absoluto e erro relativo Redondeo orde 3 e erro absoluto e erro relativo Redondeo orde 4 e erro absoluto e erro relativo
         
         
         
         
         
         

 

 

 

 

 

 

 

 

Actividades para realizar na casa

 

  1. Calcula a expresión decimal das seguintes fraccións e clasifica os cocientes obtidos en: decimal exacto, periódico puro ou periódico mixto:

a) 1/4               b) 3/2              c) 2/3               d) 2/5

            e) 8/3               f) 67/15           g) 28/4             h) 39/20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Expresa en forma de fracción irredutible os seguintes números decimais:

a) 0’75            b) 1’666666...             c) 0’33333...              

d) 2’5              e) 2’83333...               f) 2’363636...

g) 3’75            h) 2’125                      c) 2’6818181...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Clasifica os seguintes números en racionais e irracionais:

2/3, -7,  1/2

 

 

 

 

 

  1. Calcula o erro absoluto ó redondear os seguintes números a dúas cifras decimais:

a) 3’1415                    b) 0’0278                    c) 1’2068                    d) 5’3975

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Expresa en forma de fracción e calcula:

a)      3’5 + 1’25 . 0’4                                            

 

 

b)

 

 

 

 

 

  1. Redondea a unha cifra decimal, calcula e volve a redondear se é necesario:

 

a)      23’567 + 0’413 – 12’085 =

 

b)      0’624 . 1’368 =

 

 

c)      5’575 : 8’361 =

 

 

d)      28’508 + 12’534 : 4’197 =

 

 

 

 

 

  1. Calcula o erro absoluto e o erro relativo se se redondean a un número enteiro os seguintes números:

a) 18’134                    b) 3’908                      c)  9’095

           

¿En cal cambia o resultado se o truncamos en vez de redondealo? ¿Canto dan os erros nese caso?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Busca a expresión decimal das seguintes fraccións:

a) 59/11                      b) 14/5                        c)  31/6

d) 13/2                        e) 55/12                      f) 45/7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Expresa en forma de fracción irredutible os seguintes números decimais:

a)                                    b)  2’75                       c) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Exercicios do libro de texto:14, 16, 17 (páxina 17); 19, 20, 21 (páxina 19); 36, 37, 41, 42, 43 (páxina 22); 57 (páxina 23); 5, 7 (páxina 33); 38, 40 (páxina 42)
 

 

 
Fai un resume dos contidos tratados nesta unidade:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Comenta a túa impresión sobre este xeito de “facer matemáticas”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rematei este caderno o día ___  de __________ de 2008

 

 

 

 

 

 

                                   Asdo.: ______________________